Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Wie of wat geeft professionals en beleidsmakers het recht naast de ouders te staan en invloed uit te oefenen op de opvoeding? Dit is één van de centrale vragen in dit boek. Om die vraag te beantwoorden gaat de auteur te rade bij enkele wetenschappers die de fundamenten hebben gelegd voor het pedagogisch denken. Bij het behandelen van de vele vragen, die studenten pedagogiek en professionele opvoeders zichzelf stellen, legt de auteur verbindingen met de sociologie en de ontwikkelingspsychologie en illustreert hij zijn betoog met allerlei voorbeelden van opvoedingssituaties uit de Literatuur en de beeldende kunst. Pedagogiek voor professionele opvoeders gaat over de q opvattingen die richtinggevend zijn voor pedagogische discussies en methoden. De auteur wil aangeven hoe de kennismaking met het denken over opvoeding de professionaliteit van opvoeders vergroot. Hij wijst studenten de weg door veel casuïstiek te beschrijven en in de didactische bijlage vragen en opdrachten te formuleren. Deze bijlage èn de zelfstandige bestudeerbaarheid maken het boek niet alleen heel geschikt voor gebruik in project of probleem gestuurd onderwijs, maar ook voor hen die al als professional werkzaam zijn. (Bron: covertekst)
37.013 --- ontwikkelingspsychologie --- opvoeding --- pedagogie --- sociologie --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- Pedagogiek --(algemeen) --- 159.98 --- 37 --- 301 --- opvoedkunde --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Opvoeders --- theoretische opvoedkunde --- Theoretische opvoedkunde --- Pedagogie. --- Educational sciences --- pedagogiek --- Pedagogie --- #PBIB:2001.3 --- 432 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Communicatie --- Ontwikkeling --- Persoonlijkheid --- Samenleving --- (zie ook: Onderwijskunde) --- 37.013 Pedagogy --- Pedagogy
Choose an application
#SBIB:37H0 --- Pedagogie --- #GSDBP --- 37.013 --- #GBIB:CBMER --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Kinderpsychologie --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Ouders --- #KVHB:Relaties --- 433 --- Communicatie --- Omgang leerling-leerkracht --- Opvoeding --- conflicthantering --- klas --- leerlingenbegeleiding --- luisteren --- pedagogiek --- 111979.jpg --- Conflicthantering --- Klassenmanagement --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- Pedagogiek --(algemeen) --- Opvoeding in de praktijk --- #PEDA *1.3 --- #PEDA *1.115 --- #PEDA *1.115.2 --- #PEDA *1.115.3 --- #PEDA *1.115.4 --- #PEDA *1.322.1 --- 433 )* OPVOEDING IN DE PRAKTIJK --- opvoeding --- opvoedingsstijlen --- opvoeders --- onderwijsvernieuwing --- Teaching --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- 454.2 --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische theorieën. --- gezinspedagogiek. --- 37.013 Pedagogy --- Pedagogy
Choose an application
Door het Internationaal Verdrag inzake de Rechten van het Kind(UNO, 1989) worden de kinderrechten juridisch bindend gemaakt,ook in Vlaanderen waar het verdrag sedert 15 januari 1992 effectief in werking is. Overheid, school en leraar moeten ditverdrag dan ook toepassen. Maar gebeurt dit wel? En zo ja, wordt het dan op een intentionele en systematische wijze toegepast? De school moet de belangen van het kind, zoals vastgesteld in dit verdrag, dienen en het zelfbeschikkingsrecht van elk kind respecteren. Maar is dit zo? Hoever reikt bijvoorbeeld de participatie van de leerlingen op school? Worden de kinderen voldoende vertrouwd gemaakt met het verdrag?
Human rights --- Teaching --- kinderrechten --- mensenrechten --- Burgerlijk recht --- Droit civil --- Enfants --- Enseignement --- Kinderen --- Onderwijs --- Children's rights --- Educational law and legislation --- Education --- Droits --- Droit --- Rechten van het kind --- Onderwijs en rechten van het kind --- 37.013 --- -Educational law and legislation --- -Students --- -341.9:347.63 --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- onderwijs --- 390.9 --- Mensbeelden --- Rechten van de jeugd --- Kinderrechten --- Pupils --- School life --- Student life and customs --- Students --- Persons --- Compulsory school attendance --- Education, Compulsory --- Education, Elementary --- Law, Educational --- Public schools --- School law --- Schools --- Public institutions --- Child rights --- Children --- Children's human rights --- Rights of children --- Rights of the child --- Pedagogiek --(algemeen) --- Legal status, laws, etc --- -Internationaal kinderrecht --- gewoonterecht, grondrechten, mensenrechten en privacy --- Bijzondere onderwerpen uit de algemene rechtswetenschap --- Law and legislation --- Civil rights --- Legal status, laws, etc. --- Sociale agogiek --- jeugdbescherming en kinderrechten --- 341.9:347.63 Internationaal kinderrecht --- Internationaal kinderrecht --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- jeugdbescherming en kinderrechten. --- Jeugdbescherming en kinderrechten. --- 341.9:347.63 --- 37.013 Pedagogy --- Pedagogy
Choose an application
Dit boek wil een bezinning zijn over de betekenis, de noodzaak, de diepere gronden, maar ook over de grenzen van het uitoefenen van gezag in school, gezin en opvoeding.
gezinspedagogiek --- Sociology of education --- pedagogiek --- School management --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- opvoeding --- Enseignement --- Famille --- Gezin --- Onderwijs --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- 37.013 --- School discipline --- Education --- -Moral education --- Authority --- #GBIB:CBMER --- #GBIB:SMM --- #GGSB: Jongeren --- #GSDBP --- Academic collection --- gezagsverhouding --- gezin --- onderwijs --- Z++92/02 --- Z37.01 --- gezinssociologie --- 432 --- Gezag --- Orde --- School --- 433 --- Pedagogie --- 419.3 --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- gezag (ler) --- onderwijzen --- opvoedingsstijlen --- psychologie (gez) --- school --- waardenbeleving --- Opvoeding --- Political science --- Authoritarianism --- Consensus (Social sciences) --- Character education --- Ethical education --- Child rearing --- Ethics --- Religious education --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Student discipline --- Discipline --- School management and organization --- Pedagogiek --(algemeen) --- Aims and objectives --- Theoretische opvoedkunde --- Opvoeding in de praktijk --- Authority. --- Moral education. --- School discipline. --- Aims and objectives. --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- Moral education --- Aims and objectives of education --- Educational aims and objectives --- Educational goals --- Educational objectives --- Educational purposes --- Goals, Educational --- Instructional objectives --- Objectives, Educational --- Purposes, Educational --- Educational sociology --- 37.013 Pedagogy --- Jongeren
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|